Openingstijden huisartsenpraktijk:
De praktijk is elke werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur.
.
Telefonische bereikbaarheid:
Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.00- 10.30 uur, van 11.00 uur tot 13.00 uur en van 15.00 tot 16.30 uur.
Van 10.30 uur tot 11.00 uur en van 13.00 uur tot 15.00 uur zijn wij telefonisch alleen voor spoed bereikbaar.
Spreekuur op afspraak
Elke dag wordt er spreekuur gehouden in de praktijk. Dit gaat op afspraak. Deze afspraak kunt u maken via de webapp op deze website of natuurlijk via een van onze assistentes. Een afspraak is 10 minuten. Om goed de urgentie en spoedeisendheid vast te kunnen stellen zal zij u enkele vragen stellen over de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en zal dan ook vertrouwelijk met uw informatie omgaan.
.
Dubbel consult
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit dan aan bij het maken van de afspraak, wij kunnen er dan rekening mee houden in onze agenda.
.
Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of er een huisbezoek afgelegd wordt. Een aanvraag voor visite kan worden gedaan tot 10.30 uur. Houd er rekening mee dat op de praktijk meer onderzoek gedaan kan worden. Een visite is absoluut niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.
Bel bij een levensbedreigende situatie direct 112!
.
Spoedgevallen tussen 08.00 uur en 17.00 uur.
Wanneer er een spoedsituatie is kunt u direct contact opnemen met de praktijk 0475-402626, keuze 1
Bij verwondingen kunt u altijd naar de praktijk komen. Belt u vantevoren even, dan kunnen wij rekening houden met uw komst.
.
.
Spoedgevallen in de avond, nacht, weekend of nationale feestdagen
Wanneer er een spoedgeval buiten kantoortijden is, in het weekend of op een nationale feestdag, kunt u contact opnemen met Meditta Spoedzorg. Let op, dit is geen post voor reguliere klachten die de volgende werkdag ook door uw eigen huisarts gezien kunnen worden, maar een spoedpost.
De contactgegevens van de spoedpost worden hieronder vermeld.
.
Meditta Spoedzorg
Nassaustraat 79
6043 EB Roermond
0475–771771
De praktijk is gevestigd op de begane grond in een multifunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich o.a. de apotheek.
Welkom, wat leuk dat u ons heeft uitgekozen om uw nieuwe huisarts te worden.
Wanneer u bij ons patiënt wilt worden, vragen wij u om het inschrijfformulier te downloaden op onze website (zie hieronder) of eventueel op te halen in onze praktijk. Vult u het formulier zo volledig en zorgvuldig mogelijk in.
.
Wanneer u zich ingeschreven heeft vragen wij u langs te komen op onze praktijk zich te legitimeren.
.
Daarnaast is het van belang om uw zorgverleners op de hoogte te brengen dat u gaat overstappen van huisarts, denk aan het ziekenhuis, de apotheek en bijvoorbeeld uw fysiotherapeut. Ook moet u persoonlijk toestemming geven aan uw vorige huisarts om het medisch dossier over te dragen aan ons.
.
Wij willen graag zorg op maat aan u leveren, die persoonlijk en laagdrempelig is. Hierom vragen wij u wanneer alle gegevens zijn verwerkt en uw inschrijving rond is, een afspraak te plannen voor een kennismakingsgesprek met uw nieuwe huisarts om uw medische en persoonlijke voorgeschiedenis samen door te nemen
U kunt herhaalrecepten op verschillende manieren bestellen.
Herhaalrecepten die bestelt zijn voor 12 uur kunnen de volgende werkdag na 10.00 uur bij de apotheek worden afgehaald
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
.
.
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft, kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. Dit gebeurt bij voorkeur digitaal. U dient een urinemonster mee te nemen naar de keuring.
Er zijn kosten verbonden aan het doen van een rijbewijskeuring. U kunt hierover bij de assistentes informeren. We vragen u dit bedrag contant te voldoen, omdat pinnen helaas niet mogelijk is binnen onze praktijk.
Let op!
Een keuring rijbewijs GROOT voor vrachtwagens moet worden uitgevoerd door een bedrijfsarts. Deze keuring mag een huisarts niet uitvoeren.
Ingeschreven patiënten kunnen binnen onze praktijk terecht voor reizigersadvisering en vaccinatie(s). Hieraan zijn echter wel kosten verbonden. U kunt contact opnemen met de assistente voor meer informatie.
.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om contact op te nemen met: