Praktijkinformatie

PRAKTIJK.nl website voor huisartsa

Bereikbaarheid huisartsenpraktijk

Openingstijden huisartsenpraktijk:

De praktijk is elke werkdag geopend van 08.00 uur tot 17.00 uur.

.

Telefonische bereikbaarheid:

Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.00- 10.30 uur, van 11.00 uur tot 13.00 uur en van 15.00 tot 16.30 uur.

Van 10.30 uur tot 11.00 uur en van 13.00 uur tot 15.00 uur zijn wij telefonisch alleen voor spoed bereikbaar.

Spreekuren

Spreekuur op afspraak
Elke dag wordt er spreekuur gehouden in de praktijk. Dit gaat op afspraak. Deze afspraak kunt u maken via de webapp op deze website of natuurlijk via een van onze assistentes.  Een afspraak is 10 minuten. Om goed de urgentie en spoedeisendheid vast te kunnen stellen zal zij u enkele vragen stellen over de reden van uw contact. Zij is daartoe opgeleid en zal dan ook vertrouwelijk met uw informatie omgaan.
.

Meer tijd nodig ?

Dubbel consult
Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit dan aan bij het maken van de afspraak, wij kunnen er dan rekening mee houden in onze agenda.
.

Huisbezoek

Wanneer het niet mogelijk is om zelf naar de praktijk te komen, dan kan de huisarts u ook thuis bezoeken. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of er een huisbezoek afgelegd wordt. Een aanvraag voor visite kan worden gedaan tot 10.30 uur. Houd er rekening mee dat op de praktijk meer onderzoek gedaan kan worden. Een visite is absoluut niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar het gewone spreekuur te komen.

Spoedgevallen

Bel bij een levensbedreigende situatie direct 112!
.
Spoedgevallen tussen 08.00 uur en 17.00 uur.
Wanneer er een spoedsituatie is kunt u direct contact opnemen met de praktijk 0475-402626, keuze 1
Bij verwondingen kunt u altijd naar de praktijk komen. Belt u vantevoren even, dan kunnen wij rekening houden met uw komst.
.
.

Avond-, Nacht- En Weekenddienst (ANW)

Spoedgevallen in de avond, nacht, weekend of nationale feestdagen
Wanneer er een spoedgeval buiten kantoortijden is, in het weekend of op een nationale feestdag, kunt u contact opnemen met Meditta Spoedzorg. Let op, dit is geen post voor reguliere klachten die de volgende werkdag ook door uw eigen huisarts gezien kunnen worden, maar een spoedpost.

De contactgegevens van de spoedpost worden hieronder vermeld.
.
Meditta Spoedzorg
Nassaustraat 79
6043 EB Roermond
0475–771771

Praktische informatie

De praktijk is gevestigd op de begane grond in een multifunctioneel pand. Naast onze huisartsenpraktijk bevindt zich o.a. de apotheek.

Inschrijven als nieuwe patiënt

Welkom, wat leuk dat u ons heeft uitgekozen om uw nieuwe huisarts te worden.
Wanneer u bij ons patiënt wilt worden, vragen wij u om het inschrijfformulier te downloaden op onze website (zie hieronder) of eventueel op te halen in onze praktijk.  Vult u het formulier zo volledig en zorgvuldig mogelijk in.
.
Wanneer u zich ingeschreven heeft vragen wij u langs te komen op onze praktijk zich te legitimeren.
.
Daarnaast is het van belang om uw zorgverleners op de hoogte te brengen dat u gaat overstappen van huisarts, denk aan het ziekenhuis, de apotheek en bijvoorbeeld uw fysiotherapeut. Ook moet u persoonlijk toestemming geven aan uw vorige huisarts om het medisch dossier over te dragen aan ons.
.
Wij willen graag zorg op maat aan u leveren, die persoonlijk en laagdrempelig is. Hierom vragen wij u wanneer alle gegevens zijn verwerkt en uw inschrijving rond is, een afspraak te plannen voor een kennismakingsgesprek met uw nieuwe huisarts om uw medische en persoonlijke voorgeschiedenis samen door te nemen

Herhaalmedicatie

U kunt herhaalrecepten op verschillende manieren bestellen.

 

  1. Via de herhaalreceptenlijn: u belt 0475-402626, keuze 2.
    Vermeld in het bericht uw naam, geboortedatum, het recept, uw apotheek en of u het recept zelf komt ophalen of bezorgd moet worden. Indien het bezorgd moet worden vermeld dan ook het adres erbij. Het ingesproken bericht wordt vanzelf opgeslagen wanneer u de verbinding verbreekt.
  2. Afgeven op de praktijk in de receptenbrievenbus of aan de balie.
  3. Recepten herhalen via de Webapp. Hiervoor logt u eerst in op de homepage van deze website. Alle chronische medicatie kunt u herhalen.

 

Herhaalrecepten die bestelt zijn voor 12 uur kunnen de volgende werkdag na 10.00 uur bij de apotheek worden afgehaald

Klachtenprocedure

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.
.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

thuisarts

Meer informatie? Thuisarts.nl!

Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
.

    • om gezond te blijven;
    • om klachten zelf aan te pakken;
    • als u zich afvraagt wanneer u naar de huisarts moet gaan;
    • als u zich wilt voorbereiden op een gesprek met uw huisarts;
    • als u de uitleg en adviezen nog eens na wilt lezen na een bezoek aan uw huisarts;
    • als u op zoek bent naar meer informatie over een onderwerp.

.
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.

thuisarts

Rijbewijskeuring

Indien u een rijbewijskeuring nodig heeft, kunt u een afspraak maken met een van de huisartsen in onze praktijk. De keuring wordt uitgevoerd door een andere arts dan uw eigen huisarts. Dit gebeurt bij voorkeur digitaal. U dient een urinemonster mee te nemen naar de keuring.

 

Er zijn kosten verbonden aan het doen van een rijbewijskeuring. U kunt hierover bij de assistentes informeren. We vragen u dit bedrag contant te voldoen, omdat pinnen helaas niet mogelijk is binnen onze praktijk.

 

Let op!

Een keuring rijbewijs GROOT voor vrachtwagens moet worden uitgevoerd door een bedrijfsarts. Deze keuring mag een huisarts niet uitvoeren.

rijbewijskeuring
https://vaccinatiepunt.nl/?referrer=viahuisarts

Op reis?

Ingeschreven patiënten kunnen binnen onze praktijk terecht voor reizigersadvisering en vaccinatie(s). Hieraan zijn echter wel kosten verbonden. U kunt contact opnemen met de assistente voor meer informatie.
.
Daarnaast bestaat de mogelijkheid om contact op te nemen met:

    • GGD
    • Vaccinatiepunt; dit is een landelijk netwerk van gespecialiseerde huisartsenpraktijken voor reizigersadvisering en vaccinatie. Kijk voor meer informatie op www.vaccinatiepunt.nl
Translate »
Call Now Button